Matin blogi

Buddhasta Maria-Sofiaan

Share |

Perjantai 20.5.2011 klo 0:08 - Matti Kuusela


Tämän illan meditaatiosta ja alustuksesta tuli aivan mahtava, osallistujienkin mielestä.

Kun lähdimme liikkeelle kaksi päivää
sitten olleesta Wesak-täyskuusta, jokapentecost_liekit.jpg loistaa ihmeellisellä tavalla Buddhan ja Kristuksen armoa, Buddhan olemus tuli hyvin voimakkaasti läsnäolevaksi. Me tunnemme Buddhasta lähinnä hänen myötätunnon opetuksensa, mutta sen toinen puoli, nimittäin kosmisen ajattelun antaminen ihmiskunnalle, on huomattavan vähän tunnettu.

...

Nyt on jo perjantai-ilta, ja siirryn suoraan helluntaitapahtumaan eli helkajuhlaan. Puhdistamme sen mielessämme kaikista uskontojen mahdollisesti tuomista yksipuolisuuksista, ja kuulemme, miten tuulenhenki täyttää talon, jossa opetuslapset ja Neitsyt Maria ovat. Tuulenhenki on enkeleiden läsnäolo.

Sitten tulee tuli, joka jakaantuu liekkeihin, yksi jokaiselle opetuslapselle. Tämän liekin saatuaan jokainen opetuslapsi kykenee kertomaan henkisistä kokemuksistaan eli opettamaan niin, että kaikkien kansojen ihmiset ymmärtävät. Se on aivan uutta maailmassa.

Yksilölllinen tuli merkitsee, että totuus on nyt yksilössä. Tätä ennen totuudet olivat aina suvuilla, kirkoilla, uskonnollisilla ja henkisillä ryhmillä. Ja tätä läsnäolijat ihmettelevät, että nyt apostoleiksi heränneet opetuslapset kykenevät muuntamaan opetustaan kuulijoittensa mukaan - sen lisäksi että jokaisella voi olla oma näkökantansa.

Mielenkiintoista on myös, että helluntaikertomus ei ole evankeliumeissa vaan Apostolien teoissa. Se kertoo meille, että valmistautumisen aika, valmistautumisen neljä eri tietä tai tasoa, niiden aika on ohi, nuo neljä tietä yhtyvät ja jakautuvat jälleen kahdeksitoista, ja kahdentoista kautta jokaiselle ihmiselle ja olennolle.

 

Lauantaina puhumme tästä Hollolassa. Tervetuloa mukaan :)
Ja myös tämä tarina jatkuu ...

Ensi viikolla tämän supermeditaation cd tulee myyntiin. Kunhan vaan ehdin saada nettikaupan kunnolla toimimaan, niin tämän cd:n, samoin kuin maanantain Turun meditaation, voi tilata sen kautta. Ja tämän meditaation saa erikoishintaan, 10 euroa.

Avainsanat: Buddha, Kristus, Maria, Sofia, Maria-Sofia, Johannes, helluntai, Golgata


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini