Matin blogi

Maria Magdaleena ja uusi yhteisö

Sunnuntai 22.1.2012 klo 6:10 - Matti Kuusela

Hei Ystävät,

Kirjoitin juuri Astrologiseen kalenteriin Kaanaan häistä, joissa tapahtui Jeesuksen ensimmäinen ihmeteko, tai jotka oikeastaan kokonaisuudessaan olivat tuo suuri ihme ja tunnusteko. Sunnuntaina aurinko nousee samasta kosmisesta suunnasta, maasta katsottuna 7 astetta Kauriissa, kuin alkuperäisten Kaanaan häiden aikana.

Mitä siis tapahtui? Kristuksen kosminen aurinkovoima loistaa uudenkuun takaa yhteisöllisenä voimana, uutta yhteisöä luovana voimana ilman kuun heijastuksia.

Tiedämme, että vanhan liiton Jahve oli nimenomaan Kuun jumala. Toki hän oli yksi auringon seitsemästä keskeisestä elohimistä, mutta oli jo kauan sitten luonut kuun omaksi paikakseen tasapainottaakseen auringonhenkien voimaa niin, että ihmiskehitys maan päällä tuli mahdolliseksi.

Uudenkuun aikana, jolloin kuu on pimeä, auringonvoimat ja kuun voimat loistavat siis samasta suunnasta, eivät toisiaan heijastaen, ja siinä voimme nähdä tuon uuden yhteisöllisyyden.

 

Vanha ja uusi viini

Samalla meille kerrotaan, Jeesuksen äiti itse kertoo, että vanha viini on loppunut ja menettänyt voimansa. Viini on vanhan jumaluuden, vanhojen aurinkovoimien juoma. Nyt Kristus aurinkojumalana on tullut maan päälle luodakseen uuden viinin, joka ei enää perustu vanhaan isä-luomiseen, vaan siihen pojan prinsiippiin, joka kasvaa ihmisen vapaudesta ja yksiöllisestä luovuudesta.

Tätä ei ole kerrottu missään
kirjassa, mutta olen vuosia
kokenut, ettämarie_madeleine.jpg juuri Maria Magdaleena
oli henkisenä loisteena voimakkaasti läsnä Kaanaan häissä. Lähes kaikki hänen sukulaisensa ja vanhat tuttavat ja Jeesuksen tulevat seuraavat ovat näissä uuden Kristus-yhteisön syntyjuhlissa - fyysisesti - mutta Magdaleena koen valtavana voimana Kristuksen aurinkoaurassa, jossa vielä on voimakas kosminen leima.

Vasta myöhemmin tuo vanha kosminen aurinkoaura tiivistyy maalliseen olemassaoloon niin, että uusi minä syntyy - näissä häissä, kuten Kristus äidilleen sanoo, minun aikani ei ole vielä tullut ja ikuisen äitiviisauden voimat ovat vahvasti läsnä tukemassa ja ohjaamassa.

Näin siis ne, jotka kokevat, että Kristus ja Maria Magdaleena olivat naisimissa keskenään tai että Kaanaan häät olivat juuri heidän häänsä, ovat tavallaan oikeassa. Mutta Kristus Jeesuksen ja Magdaleenan häät olivat henkiset häät, henkinen unioni maan läheisyydessä työskentelevän Kristus-hengen ja Maria Magdaleenan sielullisuuden välillä.

Nämä valtavat Jeesuksen ja Magdaleenan mystiset häät olivat niin voimakas tapahtuma, että se ulottui maalliseen todellisuuden saakka niin, että heidän avioliittonsa fyysisellä tasolla olisi voinut olla. Se ei kuitenkaan voinut olla, koska Kristus Jeesuksen ja Magdaleenan voimien piti luoda henkisellä tasolla se yhteisyys, jossa Kristuksen aurinkohenki laskeutuu maisen sielullisuuden piiriin uuden vapauteen perustuvan yhteyden pohjaksi.

Tuon Jeesuksen ja Maria Magdaleena maallisen tason avioliiton mahdottomuus tulee ilmi jo siitä, miten Jeesus puhuu äitinsä kanssa. Hän toteaa kuin ihmetellen, miten voimakas hänen ja hänen äitinsä välinen yhteys on: mitä kaikkea meidän välillämme tapahtuukaan! Siinä miniälle ei ollut sijaa maallisella tasolla.

Ja toiseksi, kuten Jeesus sanoo, minun aikani ei ollut vielä tullut. Tässä tapahtumassa valmistettiin vielä aivan kuin maan päälle tulleena uutena aurinkoyhteisönä sitä, mikä tulevaisuudessa on tapahtuva jokaisessa sielussa - minuuden (Kristus) ja maallisen elämän kehittämän ja Kristuksen puhdistaman naisellisen sielullisuuden (Maria Magdaleena) liittona.

Ymmärrän sen niin, että Maria Magdaleenan henkinen olemus liittyy häneen maalliseen kehonsa täydellisesti vasta sitten, kun Jeesus on poistanut hänestä ne seitsemän pahaa henkeä, joista myöhemmin kerrotaan. Siksi siis Kaanaan häissä Jeesuksen ja Maria Magdaleenan "häät" tapahtuivat henkisellä tasolla, kuin sytyttäen maan piiriin uuden loistavan yhteisöllisen aurinkovoiman, seurakunnan (avarasti käsitettynä) henkisen alkuenergian.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Maria Magdaleena, Jeesus, Kristus, Kaanaan häät, seurakunta, uusi viini

Magdaleenan kosketus

Perjantai 13.1.2012 klo 2:55 - Matti Kuusela

Hei ystävät, perjantaina on kosmisesti tärkeä päivä yhteydessä Maria Magdaleenan elämään. Sen yhteyksistä voit lukea tarkemmin Enkelimaan Astrosofiselta palstalta, mutta se mikä nyt nousee vahvasti mieleen, on se ihmeellinen koskettavuus, joka Magdaleenan elämässä on.

En tietenkään ole lainkaan ainoa,
joka niin kokee, mutta siitämary_magdalene.jpg
huolimatta Maria Magdaleenan olemuksessa on jotain ihmeellisen henkilökohtaisesti koskettavaa.

Aikoinaan mietin monta vuotta tuota niin houkuttelevaa mahdollisuutta, että Magdaleena ja Jeesus olisivat olleet naimisissa. Jos tutkii faktoja, niin ne tukevat näiden kahden avioliittoa ihmeellisellä tavalla.

Mutta näiden suurten Jeesuksen ristin äärelle kokoontuneiden henkilöiden elämät eivät olleet pelkästään henkilökohtaisia, sillä lailla kuin me nykyään mielellään ajattelemme, vaan ne olivat myös kosmisia ja yleispäteviä.

 

Tähtivoimien mukanaolo

Niinkuin Kristuksen elämässä, niin myös Magdaleenan elämässä maallinen sulautuu yhteen taivaallisten tapahtumien kanssa. Kristusta lähinnä olevat henkilöt olivat Kristuksen kosmisen hengen täyttämiä, ja samoin kuin Kristus itse, myös näiden ihmisten elämä ainakin tärkeimmissä kohdissa sulautui yhteen koko aurinkokunnan kanssa.

Se on valtavan suuri ajatus. Meille tähtivoimien asemat ovat mahdollisuuksia ja portteja. Näille suurille hengille Jeesuksen läheisyydessä tähtivoimat olivat heidän todellista elämäänsä. He elivät niissä.

Kristus tuli maan päälle tähtivoimien maailmasta. Jordanin kasteessa hänen henkensä liittyi kokonaan Jeesuksen kehoon. Ei toki koko Kristuksen henki. Osa siitä jäi ulkopuolelle, mutta kolmen vuoden matkalla kohti Golgataa jumalallinen olemus poistuu yhä enemmän ja lopulta Jeesukseen jää vain se suuri henkinen olemus, joka on täysin läpäissyt hänen fyysisen kehonsa.

Kosminen muuntuu hänessä ihmiseksi ja Jumalan pojasta tulee Ihmisen poika, kuten Paavali sanoi.

 

Kolme Mariaa

Tässä Jeesuksen kehityksessä kohti ihmiseksi tulemista oli naisilla ja heistä etenkin Marioilla merkittävä osuus. Naiset kantoivat ja tukivat hänen ympärillään hänen valtavia rakkauden voimiaan, sielullisuuttaan.

Miehet, ja etenkin JOhannekset, olivat Kristuksen henkisen voiman johdattajia ja välittäviä. On ihmeellistä nähdä, miten nämä miehiset eläinratavoimat ja naiselliset sielunvoimat toimivat yhdessä valtavana muutostarinana, joka kulkee yli maallisten inkarnaatioiden.

Neitsyt Marian olemus on jotain niin suurta ja puhdasta, että sitä on sellaisenaan vaikea ymmärtää. Vain kun ajattelee häntä Jeesus-lapsen äitinä, tulee hänen olemuksensa jollain tavoin ymmärrettäväksi.

Maria Magdaleena taas käy läpi valtavia sielunmyrskyjä. Ensin kääntymiset senaikaisesta julkkis- ja jetset-elämästä, miehisen vallan uhmaaminen monina merkittävinä ja ainutlaatuisina tekoina Jeesuksen läheisyydessä, ja valtava kärsimys ristin juurella.

Kaikki nämä tekivät hänestä sen naisen, joka pääsiäisaamuna kohtasi Jeesukseksen.

 

Miettimisestä tuntemiseen

On hyvä miettiä, ja jos henkisissä kysymyksissä tahtoo saada vastauksia, on oltava valmis miettimään vuosia. Miksi niin on?

Koska jos me yritämme saada nopeita vastauksia henkisiin kysymyksiin, meidän on enemmän tai vähemmän hellävaroen pakotettava nuo vastaukset niihin energeettisiin ajatusmuotoihin, joita meillä on jo valmiina.

Mutta nämä suuret henkiset tapahtumat eivät mahdu tavallisiin arkisen elämän ja usein myös kollektiivisen uskonnollisuuden ajatusmuotoihin. Siksi voidaksemme ymmärtää henkisiä tapahtua meidän on muokattava ajatusenefgoitamme niin kauan, kunnes tuo todellinen ajatus pääsee todellistumaan meidän ajatussubstannissamme.

Tosiasiassa henkinen ymmärtäminen vaatii sitä, että henkinen miettiminen irrottaa ajatusenergiamme fyysiseltä tasolta ja kohottaa meidän ajattelumme hallinnan eetterisiin aivoihin, jotka ovat fyysisiä aivoja paljon laajemmat, ja luonnollisesti joustavammat.

Ja jotta nämä eetteriset aivot voisivat kehittyä pehmeiksi ja joustaviksi, ne tarvitsevat apua tunteilta ja sydämeltä.

 

Harjoittelun tie

Keskiajalla monet ihmiset vielä ymmärsivät henkisen harjoittelun tärkeyden, ja onneksi on vieläkin ihmisiä, jotka sen ymmärtävät. Jotta voimme ajatella terveesti henkisiä asioita, on meidän pidettävä fyysiset aivomme kunnossa ja harjoitettava niitä.

Mutta silloin kun ajattelu elävöityy ja itsenäistyy ja alkaa vapautua fyysisistä aivoista, ne tarvitsevat sellaisten energioiden tukea, jotka voivat nousta vain tunteista.

Siksi meidän on harjoitettava myös tunteitamme ja palattava yhä uudelleen hartauteen, kauneuteen, hyväksymiseen, myötätuntoon. Ne luovat sellaisen hyvän maaperän, josta henkiset ajatukset voivat kasvaa ja tuottaa hyvää hedelmää.

 

Enkelimaapuodin meditaatiot

Me tarvitsemme myös apua tiellämme, ja Enkelimaapuodissa - eli näiden sivujen nettikaupassa - on useita hyviä johdettuja cd-meditaatioita, jotka kehittävät ja vahvistavat tunteita. Niitä on iloon, rakkauteen, anteeksiantamukseen, enkeliyhteyksiin ja moneen muuhun tarkoitukseen.

Mikään ei voi kokonaan korvata omaa harjoittelua ja pyrkimystä, mutta käytännössä meidän elämämme ja kollektiiviset ajatusenergiat ovat niin materialistisoituneita ja kovan käytännöllisen paineen alla, että näiden johdettujen meditaatioiden kuuntelemista on todella suuri apu.

Jotkut ovat kuunnelleet niitä kymmeniä kertoja peräkkäin ja aina niistä tulee jotain uutta. Nuo meditaatiot onkin luotu niin, että niiden kautta, tavallaan yhteisten sanojen välistä, jokaisen oma enkeli ja henkiset oppaat pystyvät luomaan aivan oman meditaation jokaiselle, sellaisen joka sopii juuri hänelle ja muuntuu kerrasta toiseen. Siksi ei voikaan sanoa, että sama meditaatio olisi eri kuuntelukerroilla lainkaan sama.

Olen pyrkinyt pitämään meditaatioiden hinnat niin alhaisina´kuin mahdollista eli 14 euroa postimaksuineen. Hyvin suosittu on myös mahdollisuus, josta itse pidän todella paljon, tilata minun sinulle valitsema meditaatio. Tunnustelen sopivan meditaation energeettisesti, ja siinä minulla ón käytettävissäni noin tuplasti enemmän meditaatioita kuin nettikaupassa vielä on mukana.

Näihin valitsemiini meditaatioihin keksin laittaa mukaan sulkuihin pienen numeron osoittamaan niiden sopivaa järjestystä silloin kun meditaatioita on useampia. Useimmat tilaavatkin nykyään useamman kuin yhden. Silloin on varmaan mukava tietää, mistä on hyvä aloittaa.

 

Enkelimaapuoti

 

Rakkaudella
Matti

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Maria Magdaleena, meditaatio, cd, Kristus, tunteet, ajattelu, henkinen ajattelu

Vesi ja tuli - ja Maria Magdaleena

Maanantai 18.7.2011 klo 17:25 - Matti Kuusela

mary_m_rossetti.jpgViime päivinä olen miettinyt tuota vettä ja tulta. Johannes Kastaja kastoi vedellä, mutta Kristus kastoi tulella. Tuli on modernimpi, Prometheus riisti sen jumalalilta kreikkalaisessa myytissä, mutta nyt ei ulkoapäin tuleva tuli enää riitä.

Kun itselläkin kaikesta huolimatta jää aikaa yhä enemmän taakse ja alkaa mitata juuri äsken tapahtuneita asioita kymmenissä vuosissa, niin helposti alkaa etsiä mukavuusalueita. Kun vielä suurimman osan ajasta tekee töitä itsekseen, niin ei ole ketään pomoa kirittämässä.

Kolme tuntia aamupäivästä jaksaa hienosti. Sitten vähän lepää ja alkaa odottaa että tekemisen tarmo palaa jälleen. Ennen se palasi, mutta nyt se ei enää palaakaan luonnollisesti. On vain yksi keino. Ellei jokin suju, niin pannaan se sujumaan. Ei voi jäädä odottamaan.

 

Kahvi ja voileipä

Ennen auttoi kahvi ja voileipä. Auttaa se nytkin, mutta siitä seuraa että vaaka näyttää enemmän. Nyt sitten terästin mieleni ja keitin kahvin keittämisen sijasta vihreää teetä. Tiedän entuudestaan hyvin, että jos juon sitä, syömisen tarve vähenee.

Ennen on myös käynyt niin, että jos on tahtonut vähentää painoa, niin on vain odottanut sopivaa hetkeä, jolloin oma olo itse on alkanut tukea sitä. Ei sitäkään näy enää tapahtuvan.

Niin näyttää olevan, että ainoa keino selvitä hengissä eteenpäin on enää se, että ottaa tulen käyttöön, ei odota mukavia hetkiä, vaan tajuaa, että se mikä ei muuten synny, on vain tekemällä tehtävä.

Hassunkurista on se, että olen pitkään opettanut virran mukana kulkemisen tärkeyttä. Ei tarvitse vastustaa eikä kamppailla, kulkee vain ja tekee. Siitä on ollut valtavasti apua, mutta sellaisenaan se toimii enää vain nuo päivän kolme ensimmäistä tuntia. Sitten on siirryttävä vedestä tuleen, Johanneksen vesikasteesta Kristuksen tulikasteeseen.

 

Maria Magdaleena

Maria Magdaleena on elämän uudistumisessa aivan loistava roolimalli, koska hän oli niin loistavasti ihminen, joka eli syvästi sen mukaan mitä koki.

Kun hän hyvin varakkaan perheen tyttärenä siirtyi omaan talouteensa palvelijoittensa ja renkien ja muitten kanssa noin yksitoistavuotiaana ja oli oppinut elämään juuri sellaista elämää kuin halusi, sitä kesti pitkään, kun rahat riittivät.

Sisar Martta sai hänen houkutelluksi kuuntelemaan Jeesusta, ja Magdaleena innostui valtavasti. Välivaiheiden jälkeen hänestä tulee yksi Jeesuksen seurueen pyhistä naisista, jotka kulkevat paljon hänen mukanaan. Hän on mukana ristin äärellä Golgatalle ja kokee kaiken hyvin intensiivisesti.

Sitten tapaamme hänet nykyisessä Etelä-Ranskassa henkisenä opettajana, täydellisessä sisäisessä ja ulkoisessa rauhassa. Hänessä elää valtava tuli, mutta se on nyt tasapainossa, vaikka temperamenttia kyllä riittää. Täysin silloisessa miesten maailmassa hän tekee juuri sen mitä tahtoo - siinä on tuo ero: ei sitä mitä haluaa, vaan minkä tahtoo ja kokee oikeaksi, tai tietää oikeaksi.

 

Tahtoa, tehdä

Tämäkin on asia, jonka olen pitkään tiennyt, mutta minkä toteuttaminen omassa elämässä ei ole mitenkään yksinkertaista, ainakaan loppuun saakka. Kun on aina saanut suhtkoht paljon aikaan, on haastavaa tajuta, että ikävaihteiden myötä on tajuttava vaihtaa sisäisiä vaihteita. Se mikä toimii yhdessä ikävaiheessa, ei välttämättä toimikaan enää seuraavassa.

Meille tulee aina uusia alueita, joista on otettava itse vastuu, eikä tunnepohja tai veden elementin virta enää riitä. On edelleenkin hyvä jatkaa henkisen virran myötä kulkemista ja vastustamattomuutta, mutta sen lisäksi tarvitaan liekki, tuli joka loistaa ja jonka avulla ylittää mukavuusalueensa ja todella tajuaa sisäisen tulen voimana, että ellei jokin muuten tapahtu, niin laitetaan tapahtumaan.

Kun suostuu siihen, niin se näyttää toimimaan. Kun vain samaistuu sisäiseen tuleensa, niin muu seuraa perässä.

Tässä tapauksessa vanha sananlasku "Tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä" kääntyy päälaelleen.

 

Rossettin Maria Magdaleena

Eikö ole hieno tuo Rossettin Maria Magdaleena.

Mitähän hänellä on vasemmassa kädessään. Helmi. Se näyttää myös graalin maljalta, josta kerrotaan että se eräänlaista elävää ikiainetta, joka muutti muotoaan, ja otettuaan itseensä Kristuksen eteerisen veren se muuttui pisaran tai pallon muotoiseksi.

Fyysisesti graalin malja oli varmaankin Joosef Arimatialaisen hallussa, mutta suokaamme sen pitäminen sydäntään vasten myös Maria Magdaleenalle! Tai jos on viisauden helmi, voimme nähdä siinäkin uuden viisauden tulen henkistä hohtoa.

Rakkaudella
Matti

2 kommenttia . Avainsanat: Vesikaste, tulikaste, Maria Magdaleena, työnteko, väsyminen,

Johannes Kastaja, Maria Magdaleena ..

Sunnuntai 17.7.2011 klo 3:07 - Matti Kuusela

joseph_of_arimathea.jpgKiitos kaikille, jotka olitte mukana Jyväskylän kurssissa lauantaina. Aiheena oli Maria Magdaleenan ja joidenkin muiden Uuden testamentin henkilöiden päivittäminen. Tosiasiahan on, että Uuden testamentin useimmat henkilöt ovat mielissämme kovasti haalistuneet.

Kaanaan häissä, jotka ovat Kristuksen toiminnan eräänlainen avajaisjuhla ja ensimmäisen yhteisön muodostumine, Kristus muuttaessaan veden viiniksi ilmaisee tulevan toimintansa johtoteeman: lauhkean veden on muututtava ihmisissä aurinkovoimaiseksi viiniksi (tosin ilman alkoholia ymmärrettynä).

 

Maria Magdaleena

Maria Magdaleena, Martan ja Lasaruksen sisar, oli aikansa hemmoteltu ja pinnallista ja riehakasta elämää viettävä nainen, joka suhteellisen pitkän kääntymisprosessinsa jälkeen päätyy aikanaan Etelä-Galliaan, jossa hän naisena tekee ennenkuulomatonta työtä henkisen kristinuskon luojana ja suurenmoisessa sopusoinnussa luonnon kanssa.

Missän nimessä Maria ei ole prostituoitu, kuten kirkkoisän Augustinus antoin ymmärtää. Huikentelevainen hän nuorena kuitenkin oli. Emmerick:

Magdaleena, nuorin lapsi, oli hyvin kaunis ja jo varhaisina vuosinaan kookas ja hyvinkehittynyt ... Hän oli täynnä oikullisuutta ja viettelykykyä. Hänen vanhempansa kuolivat hänen ollessaan vasta seitsemänvuotias. Hänellä ei ollut mitään suurta rakkautta heitä kohtaan heidän ankarien paastojensa takia. Vaikka hän oli vasta lapsi, hän oli suunnattoman turhamainen...

On mahtavaa seurata, miten tästä lapsesta vuosikymmenien kuluttua tulee se tulisieluinen henkinen opettaja, joka nykyisessä Etelä-Ranskassa opettaa sikäläisiä ihmisiä kaikki esteet voittaen ja asuu luolassa suuressa harmoniassa luonnon kanssa.

 

Henkilöryhmät

Raamatun henkilöt muodostavat keskenään dramaattisia 'perheitä', jotka ilmaantuvat aallottain eri inkarnaatioissa. On kiehtovaa seurata, miten Golgatan ristin äärellä Johanneksen evankeliumin mukaan olleet kolme Mariaa ja Johannes kokoontuvat tähän ihmiskunnan kehityksen keskeiseen kohtaan.

Keistä muista puhuttiin: Kain, Abel, Salomo, Hiram, Saban kuningatar Balkis, Martta, Johannes Kastaja, Nikodemus, Joser Arimatialainen, kuuluiset Sepeteuksen pojat Jakob ja Johannes... kaikki täynnä suuri yllätyksiä.

On myös virkistävää oivaltaa, miten tulisia sieluja monet Raamatun henkilöt ovat olleet. Mehän nykyisin kuvittelemme heidät helposti hiljaisiksi hissukoiksi, tosin hyveellisiksi. Anna Katharina Emmerick kertoo Johannes Kastajasta. Ensin nuorena:

Näin hänet usein säteilevien olentojen kanssa, joiden kanssa hän seurusteli pelottomasti ja luottavaisesti. Ne näyttivät opettavan häntä, ohjaavan hänen kiinnostusta erilaisiin asioihin.

Myöhemmin Johannes valmistelee paikkoja, joissa Jeesus tulee kulkemaan. Hän kokoaa ihmisiä ja opettaa kaikkialla, mutta tekee myös aivan käytännön työtä, korkaa siltoja, tasoittaa maata:

Johannes ei antanut minkään muodostua esteeksi työlleen. Hän astui ylväänä jokaisen luo, jonka kohtasi, ja hän puhui ainoastaan yhdestä asiasta, katumuksesta ja Herran pian tapahtuvasta tulosta. Kaikkialla hänen läsnäolonsa herätti suurta hämmästystä. Hänen äänensä läpäisi kuin miekka. Se oli voimakas ja kuuluva, vaikka ystävällisyyden sävyttämä. Hän kohteli kaikkia ihmisiä lapsina. Kaikkein silmiinpistävin piirreä hänessä oli se tapa, jolla hän kiiruhti suoraan eteenpäin, minkään häiritsemättä, katsomatta mihinkään ympärillään, haluamatta mitään.

Tässä vain pari kohtaa Emmerickin henkisistä näyistä, jotka runoilija Frantz Brentano kirjoitti muistiin ja käänsi yleissaksaksi. Jo tällaiset pienet yksityiskohdat rikastavat sen käsittämistä, mitä kaksituhatta vuotta sitten tapahtui.

 

 

Lasarus

Meditaation keskeiseksi henkilöksi tuli Lasarus, se valtava valo joka vaikutti hänessä ja hänen kauttaan, Kristus-valo.

Kun Lasarus tuossa elämässä kohtaa Kristuksen, valo muuttuu niin valtavaksi, että hänen kehonsa ei sitä kerta kaikkiaan kestä. Kristuksen muuntavan valo hänessä ennakoi sitä, mikä toteutuu täydellisesti Golgatalla.

Laitan tämän Lasarusmeditaation äänitteen Enkelimaan nettikauppaan maanantaina. Se oli todella hieno ja voimakas.

 

Pappeus

Nämä olivat vain muutamia hajahuomioita siitä, mitä kävimme kurssilla läpi intensiivisesti aina Aatamista ja Eevasta ja heidän luomisestaan lähtien.

Yksi aivan käytännöllinen asia, joka jälleen nousi voimakkaana esiin, oli ehtoollinen. Puhuimme viimeisestä ja uudesta ensimmäisesti ehtoollisesta, mutta se mikä kaipaa välitöntä uudistusta, on tosiaankin Kristuksen muistoaterian nauttiminen.,

No, muistoateria on huono ilmaisu, sillä se mistä on kysymys, on oikeastaan tulevaisuuden muistaminen, kulku kohti tulevaisuutta, jossa leivän ja viinin muuntuminen, transsubstaatio vähitellen muuttuu yhä enemmän ja enemmän todellisuudeksi.

Nyt me olemme astuneet Kristuksen toisen tulemisen aikaan (eetteritasolla, pilvissä, näkymättömässä maailmassa) ja nyt tuosta ehtoollisaterista on ehdottomasti tultava ateria, jonka jakaminen ei ole vain pappien yksinoikeus.

On mahdoton kuvitella, että Kristus sanoessaan leivän ja viinin jakamisen tai yhteisen nauttimisen äärellä, että tehkää se minun muistokseni, olisi tarkoittanut vain pappien suorittamaa ateriaa.

 

Ehtoollisen henkisyys

Ehtoollinen, yhteys Kristukseen kuuluu kaikille, jotka sitä tahtovat. Toinen asia on, että kun ehtoollinen on jäykkä tilaisuus, niin ei tule myöskään tarvetta miettiä syvällisesti sen merkitystä, sitä miten siinä leivän ja viinin kautta muodostuu kosminen yhteys kristuksen kautta maailmankaikkeuden uudistaviin voimiin.

 

Rakkaudella
Matti

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Maria Magdaleena, pappeus, Lasarus, ehtoollinen, Kaanan häät, Johannes Kastaja, enkelit

Ketkä kokoontuivat Golgatan ristin ääreen - Kuka oli Maria Magdaleena? - Matti Kuuselan kurssi Jyväskylässä

Tiistai 12.7.2011 klo 8:55 - Matti Kuusela

Jyväskylässä on ensi lauantaina sateista. Se on hyvä päivä tulla Mandatalolle kurssilleni päivittämään tietoja siitä, keitä Jeesuksen ristin äärelle kokoontui, mistä he tulivat ja mitä sitten tapahtui.

Tiedämme että Maria Magdaleena
ja Johannes olivat paikalla, mutta
keitä hemary_magdalene.jpg olivat? Keitä he olivat ennen ja mitä he tekivät jälkeenpäin. Ja ketkä taas eivät olleet paikalle?

Ihmiskunnalla on valtava kaipaus tietää, ja siksi on syntynyt monia kysymyksiä, esimerkiksi Jeesuksen ja Maria Magdaleenan suhteesta. Maria Magdaleenaa on myös epäilty Johanneksen evankeliumin kirjoittajaksi. Miten asia on viimeisen tiedon mukaan?

Mikä oli Joosef Ariamatialaisen henkinen tehtävä? Miten oli mahdollista että pystyi tapaamaan Pontius Pilatuksen pitkäperjantain iltapäivällä. Miten hänellä oli graalin malja mukanaan? Missä Jeesuksen oppilaat fariseus Nikodeemus ja Joosef Arimatialainen olivat viimeisen ehtoollisen aikana?

Miksi Joosef Arimatialaisen työ maan pyhittämiseksi on erityisen tärkeä ymmärtää juuri meidän aikanamme?

Miten Christian Rosenkreutz liittyy tähän, entä Johannes Kastaja?

Missä Jeesuksen ristin äärelle kokoontuneet henkilöt olivat olleet yhdessä aikaisemmin?

Mikä on pyhä graal?

Mikä oli kirkkoisä Augustinuksen dramaattinen vaikutus? Kuka hän oli? Miksi hän niin voimakkaasti vastusti henkistä kristinuskoa?

Kaikkiin näihin kysymyksiin saamme vastauksia ensi lauantaina Mandalatalolla. Kurssi alkaa klo 10 ja kestää klo 17 saakka. Kurssimaksu on 60 euroa. Tule ja ota ystäväsikin mukaan. Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus!

Mukana myös meditaatioita ja muita pieniä harjoituksia. Pidämme noin tunnin lounastauon klo 13. Myös Matin cd-meditaatioita myytävänä.

Mandalatalon osoite on Kansakoulukatu 7.

Ilmoittaudu Matille sähköpostilla, tekstiviestikin käy 040 5243612.

matti@hopeasulka.com

Jaa tietoa tätä kurssista!

2 kommenttia . Avainsanat: Golgatan mysteeri, Kristus, Maria Magdaleena, Johannes

Maria Magdaleena ja Christian Rosenkreutz - kurssi Jyväskylässä

Perjantai 8.7.2011 klo 21:42 - Matti Kuusela

Jyväskylän kurssi lauantaina 16. päivä on ollut valmistelussa jo pitkään, mutta lopultakin sain ohjelman matkaan.

Tämän kesän energiat ovat olleet mahtavia ja tulevat olemaan sellaisia vielä pitkään. Yksi suuria asioita on, että monet Uuden testamentin henkilöt, jotka ovat ehkä tuttuja koulusta, alkavat nyt nousta esiin omassa energiassaan. Aivan yksinkertaisesti voi sanoa, että jokainen Uudessa testamentissa mainittu henkilö on suuri mysteerisielu, olipa hänen asemansa tuossa teoksessa millainen tahansa.

Lauantaina päivitämme muutamien näiden keskushenkilöiden olemusta uusimpien tietojen ja ymmärryksen mukaan, ja voin taata että esiin nousee yhteyksiä, joista ei aikaisemmin ole puhuttu. Otamme esiin joitakin inkarnaatioita ja inkarnaatioryhmiä, ja maailma alkaa näyttää toisenlaiselta.

 

Maria Magdaleena

Minulla on vahva usko, että Maria Magdaleena on pitkän valmistautumisen jälkeen lähestymässä Suomen ja suomalaisten energioita entistä vahvemmalla tavalla.

Mutta melkein kaikkialla nousee esiin keskusmysteereitä, joita ehkä vasta meidän aikamme on valmis ottamaan vastaan, kolme Mariaa, kolme Johannesta.

 

Kolminaisuus

Rudolf Steiner on puhunut siitä, miten meillä suomalaisilla on ikivanha kolminaisuuden taju aivan lähellä nykytietoisuuden pinnan alla. Sen ilmausta meillä on Kalevalan sankarien kolminaisuus.

Ja kolminainen ymmärrys on jälleen tulossa nykyisen kaksinaisuuden tilalle, joka yksinkertaistaa maailman sellaisiksi vastakkaisuusiksi, joissa varsinainen henkisen kokemisen elävyys katoaa.

Siksi kolme Mariaa ja kolme Johannesta ovat niin tärkeitä. Uudesta testamentista alkaa avautua valtava sielujen seikkailu, joka on odottanut pitkään avautumistaan. Se on seikkailu, joka saa meidän sisäiset energiamme ja oman luovuutemme liikkeelle, kun aidot myytit herättävät meidän sisäiset voimamme.

Luultavasti kirjoitan koko tämän asian uudelleen. Tässä odottaa niin paljon asioita, että nämä sanat eivät oikein riitä välittämään niiden energioita. Koetan uudelleen, ehkä jos herään yöllä, niin aloitan sillin uudelleen ja kerron mitä varsinaisesti tahdoin sanoa :)

 

Rakkaudella

Matti

2 kommenttia . Avainsanat: Maria Magdaleena, Christian Rosenkreutz

Kaanaasta Graaliin

Tiistai 10.5.2011 klo 23:04 - Matti Kuusela

Luin eilen Judith von Hallen uusinta kirjaa Josef Arimatialaisesta ja Pyhän graalin tiestä (Joseph von Arimathia und der Weg des Heiligen Gral). Sain siitä nyt toisen kerran voimakkaan kokemuksen Uuden testamentin tapahtumista. Ensimmäinen vahva elämys, ei kuitenkaan niin voimakas kuin tämä, tuli Kaanaan häistä, joka oli Jeesuksen ensimmäinen ihmeteko tai tunnusteko - vaikka tuota ihmepuolta ei nyt niin tarvitsekaan korostaa.

Kaanaan häät tapahtuivat aikana, jolloin Jeesus oli vasta aloittamassa kolmen vuoden toimintaansa Jordanin kästeen jälkeen. Se oli aikaa, jolloin hänen aurinkohenkensä ei ollut vielä kunnolla laskeutunut hänen fyysiseen kehoonsa, ja siksi "minun aikani ei ole vielä tullut".

Kaanaan häät olivat suuri ihmiskunnan korkeamman minuuden hääjuhla, jossa Kristuksen aurinkovoima vielä leijui valtavana kosmisen voiman aurana ihmisten yläpuolella. Tuon auran aurinkovoima, oli se, joka kypsytti ruukuissa olevan veden viiniksi, kohotti sen eteeristen aurinkovoiminen tasolle.

Ruukkuja oli kuusi, mikä viittaa nykyistä seuraavaan atlantiksenjälkeiseen kulttuuriin, joka on vasta tulossa. Vasta silloin tulee korkeamman minuuden kypsyminen ajankohtaiseksi koko ihmiskunnalle. Niin Kaanaan häät ennakoivat koko ihmiskunnan henkisiä häitä Kristus-minuuden kanssa, niin samoin jokainen korkeampaa minää nyt kehittävä on edelläkävijä.

 

Maria Magdaleena

Minulla on pitkään ollut voimakas tunne siitä, että Maria Magdaleena oli vahvasti mukana Kaanaan häissä, ei fyysisesti vaan henkisesti, mukana sen valontäyteisessä Kristus-aurassa.

Sitä on vaikea perustella, mutta ainakin sen pohjalta se tuntuu hyvin mahdolliselta, että kaikki Kristuksen läheiset olivat jo näissä häissä mukana, mm. hänen äitinsä, Lasarus, Martta ja monet muut. Maria Magdaleena ei vielä tuohon aikaan ollut valmis tulemaan Kristuksen oppilaaksi, mutta henkisesti hän oli läsnä, niin kuin varmaan oli aikaisemmissa inkarnaatioissaan ollut henkisesti läsnä jo ikiajoista saakka siinä valmistelussa, joka johti Kristuksen tulemiseen maan päälle.

 

Vesi ja veri

Nyt uutena kokemuksena noiden ihmiskunnan alkuhäiden ohelle tuli yllättävästi kokemus siitä, miten Jeesuksen kuoltua ristillä Longinus työnsi keihään hänen kylkeensä, ja Johannes korostaa evankeliumissaan kolmeen kertaan, että siitä vuoti verta ja vettä.

Normaalitapauksessa fyysisen kehon kuoltua
olisi ristillä riippuvan ihmisen christ_precious_blood_368.jpgveri laskeutunut painovoiman vaikutuksesta jalkoihin ja sydämen sykkeenkin puuttuessa ei haavasta olisi pitänyt vuotaa mitään.

Nyt kuitenkin Kristuksen eetterikehon kosmiset voimat elävöittivät ja täyttivät fyysisestä kehosta vapautuneen veren. Kristukselle "minun aikani" eli ihmiskunnan minuuden herättämisen aika oli tullut ja hänen minävoimansa kohotti veren eteeristen elämänvoimien piiriin. Näin verta ja vettä virtasi kyljen haavasta maahan.

Vesi tässä merkitsee juuri eetterivoimia. Vesi on elementeistä eetteristen voimien kantaja. Nykykielellä sanomme siis, että Kristuksen eetterivoimien tasolle henkistynyt veri virtasi loistavana ja kirkkaana ja kimaltelevana - graalin verenä, täydellisesti muuntuneena ja puhdistuneena.

Kun Kristuksen ensimmäisen tulemisen symboli oli risti, on nyt hänen toisen tulemisensa symboli rosenkreutzilainen ruusuristi. Se tarkoittaa, että maan kuolemasta kohoaa uuden korkeamman minän kantajana puhdistunut ja eterisoitunut veri, jonka puhtautta ruusunpuna symboloi.

 

Veren eterisoituminen

Veren eterisoituminen on edelleenkin se fyysinen prosessi, joka kantaa korkeamman minän syntyä ihmisessä. Sen yhteydessä sydämessä kohoaa hienoja eteerisiä virtauksia.

Tuo eterisoituminen on yhteydessä myös edellisenä kiirastorstain
iltanarosenkreutz_64.jpg tapahtuneeseen ensimmäiseen ehtoolliseen, jossa Kristus tarjosi opetuslapsilleen viiniä ja leipää. Näemme miten läheisessä kehitysyhteydessä nämä vesi, viini ja veri ovat toisiinsa. Ja miten Kaanaan häissä, ensimmäisessä ehtoollisessa ja veren virtaamisessa ristillä on kaikissa kysymys Kristus-minuuden liittymisestä maan henkistyviin elementteihin veden, viinin ja veren kautta.

 

Portugalin paketti - ja vapaa ihminen

Kun eilen kirjoitin Suomen suhtautumisesta EU:n Portugalin pakettiin, haluan nyt lisätä. Korkeamman minän voimin meillä on mahdollista ymmärtää asioita syvemmin. Valitettavasti on kehitystä vastustavia voimia, jotka korostavat, että miksi aina luoda salaliittoteorioita, miksei vain hyväksyttäisi sitä, mitä päättäjät tai asiantuntijat sanovat?

Jotkut taas korostavat, että kysymys on niin vaikeista asioista, että niistä ei voi puhua avoimesti. Mutta jos me jätämme yhteisistä asioista keskustelun vain päättäjille, silloin vain vahvistuu se tendenssi, joka jo nyt on niin voimakas, että päättäjät irtaantuvat kansasta ja samaistuvat niihin, jotka osaavat ajatella ja joilla on valtaa.

Mitä vähemmän me kaikki ajattelemme itse sitä, mitä täällä tapahtuu, sitä enemmän me luovutamme valtaa ja samalla energiaa ja sen fyysistä ilmaisua, rahaa, sellaisille piireille, jotka eivät kanna koko ihmiskunnan ja maan edistystä, vaan tahtovat valtaa vain sen itsensä vuoksi.

Kehitystä johtavat enkelit tarvitsevat kipeästi avukseen kaikkea sitä aitoa ja etsivää tiedostamista, minkä me vain voimme kohottaa esiin. Kehitystä johtaavat enkelit voivat yhä vähemmän ja vähemmän puuttua asioihin suoraan: heidän on vaikutettava niiden ihmisten ja heidän ajatustensa, tunteittensa ja tahtonsa kautta, jotka ponnistelevat eteenpäin oman minänsä, oman arvostelukykynsä ja omien ajatustensa pohjalta, omiin tunteisiinsa luottaen.

(Lisähuomautus veren olemuksesta. Miksi veren näkeminen ja usein jo pelkkä ajatteleminen tuntuu niin vieraalta tai oudolta. Siksi, että meillä on sisäinen vaistomainen henkinen tieto siitä, että meissä tulisi virrata oman itsen puhdistama ja henkistämä veri, eli sellainen joka on meidän oman minuutemme kokonaan omaksi muuntama. Siksi vanha esi-isien perimävoimien täyttävä veri, jota ennen niin arvostettiin, tuntuu nykyisin vieraalta.)

Rakkaudella
Matti

2 kommenttia . Avainsanat: Kaanan häät, Jeesus, Jeesuksen veri, graal, Maria Magdaleena